? Постійно
пам’ятайте про те, що
учень, який сидить у класі перед вами, –
особистість, яку ви повинні навчати.
? Визначте для себе кілька важливих моментів, а потім неухильно їх виконуйте:
- починайте урок завжди вчасно;
- завжди будьте готовим до уроку, чого б це вам не коштувало;
? Визначте для себе кілька важливих моментів, а потім неухильно їх виконуйте:
- починайте урок завжди вчасно;
- завжди будьте готовим до уроку, чого б це вам не коштувало;
- приходьте у клас хоча б за 5 хвилин до дзвінка, щоб устигнути перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів; зробити записи в журналі; відповісти на можливі запитання учнів; самому щось сказати та ін.;
- обов’язково записуйте на дошці тему уроку й домашнє завдання, простежте, щоб усі учні записали його в щоденники.
? Учіться розподіляти увагу, щоб на будь-якому етапі уроку утримувати в полі зору весь клас, устигнути запитати учня, якщо він відволікається або розмірковує про своє.
? Не зневажайте записами на дошці, навіть простенькими кресленнями, малюнками, тому що учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з дошки в зошит.
? У будь-який спосіб домагайтеся уваги учнів на уроці:
- цікавим поясненням, досвідом, запитанням (працює мимовільна увага);
- коментуванням розв’язування завдання з місця, без запису на дошці;
- уміло застосовуйте на уроці слово “Увага!”, але не зловживайте ним.
Учням потрібно обов’язково спочатку сказати, яку важливу роль на уроці відіграє це слово: якщо вчитель вимовив: “Увага!” – отже, учень повинен зосередити увагу на вчителеві, чим би він не займався до цього.
? Не бійся вчитися у своїх колег та учнів, не семінарах та курсах, за книгами і журналами.
? Відвідуйте уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи найгірші. Ви знайдете відповіді на багато питань, що турбують вас.
? Візьміт собі за правило: до підготовки кожного уроку ставитися творчо, вносити в кожний родзинку. Не так уже це й важко,варто тільки виявити бажання. Психологічні дослідження свідчать, що причаровувати серця можуть тількі ті вчителі, які працюють творчо і з захопленням. Творчість учителя повинна бути постійною, щоденною, невичерпною. І це не подвиг, а норма педагогічної праці.
? Докладно розробіть конспекти одного або кількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних: формою уроку, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
? Не жалкуйте часу на написання гарного докладного конспекту уроку: у майбутньому заощадите багато часу.
? Працюючи над конспектом, використовуйте свої позначення. Наприклад, червоним кольором записуйте тему уроку, питання до учнів; зеленим – записи за дослідами і демонстраціями; умовними позначками – те, що необхідно продиктувати учням, що зафіксувати на дошці, та ін.
? Запам’ятайте: “Обіцяв – зроби!”
? Обов’язково передплачуйте методичні журнали й газети, і відразу почніть вести картотеку статей.
? Готуючись до кожного уроку, визначте мінімальний набір найголовніших запитань і понять, тримайте їх у полі зору учнів весь урок. Аналогічно в кожній темі визначте основні поняття й багаторазово їх повторюйте протягом усієї теми.
? Використовуйте на уроках принцип Ходжі Насреддіна: “Нехай ті, які знають, розкажуть тим, які не знають”.
Немає коментарів:
Дописати коментар