Гомінливий клас – завжди ще та проблема для вчителя! Як заспокоїти учнів та перемикнути їхню увагу на навчання? Пропонуємо 6 вправ, які стануть у пригоді для кожного педагога!
Вправа «Легка здобич»
Якщо ви досить вимогливий вчитель, в якого для отримання високої оцінки потрібно ще й як «попітніти», то ця вправа дозволить миттєво перемикнути увагу ваших учнів та налаштувати їх на робочий лад.
Принцип виконання: Запропонуйте учням на швидкість виконати декілька досить легких завдань, за які можна гарантовано отримати високу оцінку в журнал (завдання мають бути дійсно легкими та під силу найслабшим учням класу!).
Зазначте, що перевірятиме лише 5-6 зошитів, саме тих учнів, які найшвидше впораються із завданням.
Ігрова вправа «Мовчанка»
Ця вправа допоможе налагодити дисципліну та перетворити клас із галасливого на спокійний упродовж всього 1-2 хвилин.
Принцип виконання: Запропонуйте учням зіграти в гру. Її сенс полягає у тому, щоб проявити максимальну витримку та зуміти упродовж узгодженого часу (40-60 секунд) не промовити ні слова, ні звука.
Той, хто не втримається до того, як спливе контрольний час, та скаже, хоча б одне слово, той відповідатиме за запитання вчителя або виконувати складне завдання на оцінку.
Вправа «Невимушена розповідь»
Через великі об'єми програмного матеріалу вчителі рідко відволікаються на уроках на сторонні розмови. Але як же учні полюбляють слухати цікаві розповіді вчителів, що не стосуються шкільної програми, а просто життєві історії! Тож невимушена розповідь, яка може бути до речі в даних обставинах, допоможе привернути увагу школярів та швидше їм втихомиритися.
Принцип виконання: Зверніть увагу, з приводу чого учні такі галасливі. Згадайте та розкажіть їм подібну історію зі свого життя, яка була для вас цікавою та запам'яталася на довгий час. Адже у вас точно у своїй особистій скарбничці купа різноманітних цікавезних історій! Захопивши увагу школярів цікавою розповіддю, вам легше буде повільно перевести розмову на обговорення навчального матеріалу.
Вправа «Усвідомлене дихання»
Ця права допомагає сконцентруватися, якщо учні галасливі та гіперактивні.
Принцип виконання: Попросіть школярів зручно сісти, при цьому рівно тримаючи спину, та закрити очі. Зверніть увагу учнів, що вони мають зосередитися на своєму диханні, намагатися дихати рівно, глибоко і спокійно.
На вдиху необхідно повільно стиснути праву руку в кулак. На видиху повільно розтиснути пальці по одному, подумки рахуючи «1, 2, 3, 4, 5». Після цього повторити вправу, стиснувши пальці лівої руки, а потім знову повторити правою.
Як правило, щоб досягти необхідного результату, достатньо повторити вправу два-три рази.
Вправа «Тихіше-голосніше»
Запропонуйте учням зіграти у гру, в якій вони мають повторювати певні фрази чи слова, сказані вами з різною гучністю.
Принцип виконання: Домовтеся з учнями, що кожну промовлену вами фразу вони мають повторити хором спочатку голосніше за вас, а потім ледь чутно. Систематичні зміни гучності та інтонації промовляння дозволяє зосередитись та дисциплінуватись невимушено.
Вправа «зворотний відлік»
Ця надзвичайно проста і водночас дієва психологічна вправа дозволяє учням вмить заспокоїтись в передчутті невідомих подальших дій учителя.
Принцип виконання: Коли відчуваєте, що клас неабияк розшумівся, почніть голосно та серйозним тоном зворотний відлік «5,4,3...», при цьому демонстративно розгинаючи пальці, стиснуті в кулак. Зазвичай діти в цей час починають замовкати в очікуванні подальших дій. Як правило, до одиниці діло не доходить – учні вже притихли.
Ця вправа стане дієвим інструментом при роботі з учнями початкових та середніх класів. Головне не зловживати цією технікою!
А як ви справляєтесь з галасливим класом та налаштовуєте своїх учнів на продуктивну роботу? Діліться досвідом у коментарях!
Немає коментарів:
Дописати коментар