Ефективні поради для покращення взаємин учителів та батьків учнів.
Мрія кожного педагога – виховати успішних, допитливих та працьовитих громадян. А як щодо батьків учнів? Найчастіше вони прагнуть дати своїй дитині якісну освіту та виховання, хочуть, щоби вона крок за кроком досягала поставлених цілей.
Отже, мета у вчителів та у батьків учнів спільна: вони прагнуть діяти в інтересах та на благо дітей. Звідки ж виникають конфліктні ситуації? Чи можливо побудувати безконфліктні взаємини? Звісно!
1. НЕ ЗАБУВАЙТЕ ГОВОРИТИ БАТЬКАМ УЧНІВ/ПИСАТИ ЇМ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ТЕ, ЩО ЇХНЯ ДИТИНА МАЄ УСПІХИ, ЯКИМИ ВИ РАДІ ПОДІЛИТИСЯ
Для батьків учнів повідомлення від педагога – завжди (чи майже завжди) тривожний дзвіночок, адже вони вже відчувають, що нічого позитивного не почують. Натомість вони дізнаються, що дитина погано поводиться чи має складнощі в навчанні. Варто зруйнувати цей стереотип!
Хоча б зрідка обмінюйтеся з батьками позитивними повідомленнями, де розповідаєте навіть про найменші успіхи їхніх дітей. Це простий, але дієвий крок до успішного спілкування. Приємні повідомлення сформують теплі взаємини, шанобливе ставлення та довіру.
2. ПЕРЕКОНАЙТЕ БАТЬКІВ УЧНІВ, ЩО ВОНИ МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ СВОЇЙ ДИТИНІ У НАВЧАННІ
Багато хто хотів би допомогти своїй дитині у навчанні, але це не так просто, до того ж з часу, коли батьки самі були учнями, навчальна програма змінилася. Отож педагоги можуть поділитися з батьками школярів ефективними методами чи інструментами для допомоги у виконанні домашніх завдань. Так у пригоді стануть добірки інтернет-сервісів, мобільних додатків, допоміжна література, відеоролики з поясненням складних тем тощо.
Таким чином батьки переконаються в тому, що ви щиро зацікавлені в розвитку та самовдосконаленні їхніх дітей.
3. ЗАПРОПОНУЙТЕ БАТЬКАМ УЧНІВ ФОРМАТ ПРАВИЛЬНОЇ ПОБУДОВИ ЗАПИТАНЬ ДЛЯ ЯКІСНОГО СПІЛКУВАННЯ
Які запитання учні часто чують від своїх батьків? Щось на кшталт «Як школа?» або «Яку оцінку отримав/-ла?». Такі запитання точно не здатні зацікавити та стимулювати розмову. Підкажіть батькам, як краще організувати спілкування!
Поясніть важливість запитань «5W»: якщо запитання починається словами «чому», «що», «хто», «коли», «де» тощо, вони допоможуть учням вийти за межі сухих фактів та думати глибше.
Замість «Тобі сподобалися сьогоднішні заняття?» варто спробувати запитати: «Що тобі найбільше сподобалося протягом дня у школі? Яка задача на з математики була найцікавішою/найскладнішою?».
4. ПОЯСНІТЬ БАТЬКАМ УЧНІВ КОРИСТЬ ВІД ВІДВІДУВАННЯ ШКІЛЬНИХ ЗАХОДІВ
При організації роботи з батьками дуже важливо проводити заходи. у яких зможуть брати участь і діти, і їхні батьки. Таким чином дорослі долучаються до реального шкільного життя дітей, проживаючи разом із ними певні емоції.
Практика показує, що спільна діяльність учителя, дітей і батьків сприяє зміцненню внутрішньосімейних зв'язків, спільних інтересів і захоплень, взаєморозуміння, взаємодовіри та взаємодопомоги.
5. ОБГОВОРЮЙТЕ ПРОБЛЕМУ, А НЕ ОСОБИСТІ ЯКОСТІ УЧНІВ: «МИ РАЗОМ ПРОТИ ПРОБЛЕМИ, А НЕ ПРОТИ ОДНЕ ОДНОГО»
Якщо дитина «запустила» навчальний матеріал, обговоріть із батьками, як можна покращити ситуацію. А що робити, якщо підліток погано поводиться на уроці? Можливо, так він самостверджується та демонструє перед однокласниками свою «сміливість». Рішення: запропонуйте пошукати соціально прийнятні форми діяльності, у яких їхній діти змогли б задовольнити свою потребу в самоствердженні. Наприклад, заняття спортом.
При цьому важливо, щоби батьки відчували вашу впевненість у тому, що проблему можна вирішити.
Пам'ятайте! Критика має бути м'якою і конструктивною, а зауваження – тільки в діалозі наодинці. Адже критика майже завжди сприймається болісно.
Джерело:НаУрок
Немає коментарів:
Дописати коментар