понеділок, 25 травня 2020 р.

Як підбити підсумки року і поставити цілі на наступний?

Як підбити підсумки року і поставити цілі на наступний?

Навіщо робити підсумки за минулий рік? Відповідь дуже проста: щоб підвищити свою самооцінку, усвідомити значущість своїх зусиль. Без цього розвиток у майбутньому значно сповільниться.

Більшість людей при запитанні про успіхи в пережитому році радше згадають невдачі, виокремивши лише два чи три досягнення. Спробуймо поглянути глибше. Чи насправді цей рік зробив такий мізерний внесок у твоє життя?

Підбиваємо підсумки року: 5 кроків

Склади письмовий список своїх успіхів і досягнень

Перерахуй усі важливі для тебе події: від покращення оцінки з алгебри до оволодіння навичками гри на музичному інструменті.
Важливо! Не шкодуй похвали для себе. Твої зусилля — варті того. 

Виділи найяскравіші «прориви» хайлайтером

Познач ті досягнення, які вплинули на тебе найбільше. Це може бути подолання страху зробити перший крок у спілкуванні з однокласником чи відкриття для себе нового захоплення.

Влаштуй собі хвилину філософії

Дай відповіді на такі запитання:
  • Цього року я жив своїм життям чи на мене більшою мірою впливала думка оточення?
  • Наскільки я «виріс» у порівнянні з минулим роком?
  • Що нового я відкрив у собі? 
PSКоли ти почнеш думати над відповідями, може з’явитися відчуття, що можна було б і краще. Та не поспішай розчаровуватись! Ці роздуми допоможутьстати кращим у майбутньому.

Повчися у себе

Ми в цьому світі для того, щоб рости та розвиватися. Найкращий вчитель — власний досвід. Спробуй зрозуміти для себе, що варто перестати робити, а на що звернути увагу у новому році. Наприклад, ти відчуваєш, що на тебе значною мірою впливає думка друзів, навіть тоді, коли вона не збігається з твоєю. Навчися «фільтрувати» їхні погляди й обирати вигідну позицію для себе. 

Напиши, яким ти став за цей рік

Зафіксуй 5 позитивних рис, які найточніше характеризують тебе сьогоднішнього. Згадай, як ти здобував їх, що на тебе впливало. Відчуй гордість за себе.
Ці прості кроки допоможуть тобі:
  • усвідомити значення пережитих подій минулого року для себе;
  • зрозуміти, що ти маєш чимало успіхів у власному розвитку;
  • обрати правильний курс на подальший шлях у майбутньому.
З цим ніби розібралися. Що ж робити далі? Будемо вчитися правильно формулювати бажання на найближче майбутнє.

Як правильно визначити цілі на новий рік?

Для початку сядь, заплющ очі й подумай, що б ти хотів зробити. Не обмежуй себе. Мрій, малюй яскраву картину свого майбутнього. Розплющуй очі. Зараз — найвідповідальніший момент. Візьми аркуш паперу й напиши свої бажання за системою «Smart».
Розберемо це на прикладі.
«Хочу вивчити англійську мову. Зазвичай я давав собі обіцянку на початку року, що буду кожен день виділяти собі на це дві години часу, але… на жаль, моєї завзятості та старання вистачало максимум на три тижні. Цього року я роблю інакше: моя ціль  вільно володіти англійською мовою: читати й говорити без словника».
Ось така ціль повністю відповідає технології «Smart»:
  •  specific (конкретність): я не написав, що хочу вивчити мову, а поставив за мету вільно нею володіти.
  •  measurable (вимірність): мої досягнення можна виміряти, бо я вказав конкретні параметри — читати й говорити без словника.
  • А  attainable (досяжність): важливо правильно оцінити свої можливості. Я впевнений, якщо кожного дня приділятиму час для вивчення англійської мови, використовуватиму її на практиці — своєї цілі досягну.
  • – relevant (доцільність)ціль відповідає моєму істинному бажанню, що є обов’язковим критерієм при її постановці.
  • – time-bound (позначеність у часі): я визначив собі термін до кінця року, що є додатковим і дуже ефективним стимулом.
Спробуй розписати й ти так свої цілі. Пам’ятай: правильно поставлена ціль — це вже 80% її досягнення. Але! Не варто розслаблятися. Після визначення цілей потрібно докласти чимало зусиль, щоб їх досягнути, та скласти покроковий план дій.

Яких правил дотримуватись при постановці цілей?

  • Записуй цілі на папері від руки. Коли виводиш букви ручкою чи олівцем, краще концентруєшся і змушуєш мозок уважно сприймати те, що пишеш.
  • Виділи на це 30–40 хвилин свого часу. Важливо для кожного пункту прописати мотивацію: навіщо це мені, заради чого я це роблю, як зміниться моє життя після досягнення мети. Чим більше ти «пережуєш» написане, тим більше шансів, що це відкладеться у твоїй підсвідомості.
  • Дотримуйся правила 200%. Планувати ти маєш вдвічі більше, ніж хочеш отримати. Хтось з великих сказав: «Плануючи мале — не отримаєш нічого, плануючи середнє — отримаєш мале, плануючи велике — отримаєш бажане». 
  • Більше візуалізації. Повісь цей список у себе над ліжком чи столом. Роздрукуй відповідні картинки, намалюй те, до чого прагнеш. Це буде надихати тебе протягом року. 
  • Переглядай свої цілі мінімум раз на місяць. Це знову ж таки спосіб занурити мозок в атмосферу бажаного. Намагайся приймати рішення відповідно до визначеної цілі.
А далі — magic! Правильно поставлена ціль + твої зусилля = успіх у досягненні. Постався до цього серйозно — і результат тебе приголомшить.
Читай також:

Немає коментарів:

Дописати коментар