четвер, 5 листопада 2020 р.

 

Додаток 1

до наказу № 113 від 05.11.2020 р.

ПОРЯДОК

реагування в закладі освіти на розповсюдження онлайн-ризиків (секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу,

кібербулінгу, порнографічного контенту)

 

Загальні питання

1.                           Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту »

2.                           Згідно з Законом України «Про освіту» формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками є одним з основних принципів освітньої діяльності (стаття 6).

3.                            Цей Порядок визначає процедуру реагування на секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту в закладі.

 

Реагування на  випадки секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту

1. На основі рішення комісії з розгляду випадків секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту, керівник закладу:

-   повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція)  та службі у справах дітей про випадки секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту в закладі освіти;

-   забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили секстин, сексторшен, онлайн-грумінг, кібербулінг, порнографічний контент, стали його свідками або постраждали від секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту.

2. Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з практичним психологом закладу освіти та затверджуються керівником закладу.

3. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри. 

Реагування педагогічних працівників

1. Забезпечити дитину, яка зіштовхнулась з онлайн ризиком, підтримкою без осуду чи критики.

2. Не надавати ситуації зайвого розголосу в школі — не робити із цього скандалу чи публічного обговорення, оскільки це ще більше травмує дитину.

3. Задіяти для вирішення ситуації адміністрацію школи та батьків дитини.

4. За можливості та згоди, отримати в якості згоди скрін переписки, де видно, кому і коли були надіслані матеріали.

5. Зупинити поширення такого контенту через видалення зображень

Ø у діалогах дитини, яка поширила матеріали;

Ø у хмаросховищах, на пристроях, у діалогах та групах тих, хто їх зберіг собі (наприклад, учні класи);

Ø у соціальних мережах через звернення до адміністрації ресурсу.

У разі потреби  звернутись до правоохоронних органів.

1.   Для отримання додаткової інформації використовувати чатбот проєкту -https://stop-sexting.in.ua/chatbot/ або https://

2.     Довідник розроблено для педагогічних працівників і керівників закладів освіти для реагування та надання допомоги у випадках, коли дитина стала жертвою протиправних дій в інтернеті. Ознайомитися з онлайн-довідником  за посиланням можна тут: https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vSqHZ87tPo2feTJSiGO5Jc2glp9xQwQT-mUEKiMI8B1DdX4z23rHzP6HuVUkScpjo8NObffLVaKi2ch/pub

Немає коментарів:

Дописати коментар