Додаток
1
до
наказу № 113 від
05.11.2020 р.
ПОРЯДОК
реагування в
закладі освіти на розповсюдження онлайн-ризиків (секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу,
кібербулінгу, порнографічного контенту)
Загальні питання
1.
Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення
змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії секстину, сексторшену,
онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту »
2.
Згідно з Законом України «Про освіту» формування поваги до прав і
свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або
психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками є
одним з основних принципів освітньої діяльності (стаття 6).
3.
Цей Порядок визначає процедуру реагування на секстину,
сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту в закладі.
Реагування на випадки секстину, сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу,
порнографічного контенту
1. На основі рішення комісії з розгляду випадків секстину,
сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту, керівник
закладу:
-
повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України
(ювенальна поліція) та службі у справах
дітей про випадки секстину,
сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту в закладі освіти;
-
забезпечує виконання заходів для надання соціальних та
психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили секстин, сексторшен, онлайн-грумінг, кібербулінг,
порнографічний контент, стали його
свідками або постраждали від секстину,
сексторшену, онлайн-грумінгу, кібербулінгу, порнографічного контенту.
2. Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з
практичним психологом закладу освіти та затверджуються керівником закладу.
3. З метою виконання Заходів можна запроваджувати
консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога,
створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.
Реагування педагогічних працівників
1. Забезпечити
дитину, яка зіштовхнулась з онлайн ризиком, підтримкою без осуду чи критики.
2. Не надавати
ситуації зайвого розголосу в школі — не робити із цього скандалу чи публічного
обговорення, оскільки це ще більше травмує дитину.
3. Задіяти для
вирішення ситуації адміністрацію школи та батьків дитини.
4. За
можливості та згоди, отримати в якості згоди скрін переписки, де видно, кому і
коли були надіслані матеріали.
5. Зупинити поширення
такого контенту через видалення зображень
Ø у діалогах дитини, яка поширила матеріали;
Ø у хмаросховищах, на пристроях, у діалогах та групах тих, хто їх зберіг собі
(наприклад, учні класи);
Ø у соціальних мережах через звернення до адміністрації ресурсу.
У разі потреби
звернутись до правоохоронних органів.
1. Для отримання додаткової
інформації використовувати чатбот проєкту -https://stop-sexting.in.ua/chatbot/
або https://
2. Довідник розроблено для педагогічних працівників і керівників закладів освіти для реагування та надання допомоги у випадках, коли дитина стала жертвою протиправних дій в інтернеті. Ознайомитися з онлайн-довідником за посиланням можна тут: https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vSqHZ87tPo2feTJSiGO5Jc2glp9xQwQT-mUEKiMI8B1DdX4z23rHzP6HuVUkScpjo8NObffLVaKi2ch/pub
Немає коментарів:
Дописати коментар